بازدید مسئولان از بقعه میرمطهر آبسرد و تدابیر مرمتی برای حفاظت از بنا

در بازدید مشترک مسئولان شهرستان دماوند از بقعه تاریخی میرمطهر گتمیر شهر آبسرد، تدابیر مرمتی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بنا، هم سطح‌سازی قبور محوطه و مرمت گنبد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پیش از آغاز فصل سرما اجرایی شود.

به گزارش میراث آریا، علی افضلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند، از بازدید مشترک میان مسئولان میراث‌فرهنگی، شهرداری آبسرد، شورای اسلامی شهر آبسرد، اداره اوقاف و کارشناس میراث‌فرهنگی استان تهران از بقعه تاریخی میرمطهر گتمیر خبر داد و گفت: بقعه میرمطهر، یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی شهرستان دماوند است که در شهر آبسرد واقع شده و با معماری خاص خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. حفاظت و حراست از این اثر ثبت ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این مسیر تلاش شود.

افضلی اضافه کرد: در این بازدید، تدابیر مرمتی ضروری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بدنه و داخل بنا، هم سطح‌سازی قبور محوطه، و مرمت گنبد این بنای تاریخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد تا تمامی این اقدامات پیش از شروع فصل سرما به صورت اجرایی و عملیاتی انجام شوند.

گفتنی است بقعه میرمطهر گتمیر به عنوان یکی از آثار ثبت ملی، اهمیت تاریخی و فرهنگی زیادی برای شهرستان دماوند دارد و برنامه‌های مرمتی آن در راستای حفظ این میراث ارزشمند دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200913
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha